google_shopping

 Hvad er Google Shopping?

Google Shopping er en yderst effektiv måde at nå ud til nye kunder på. Shopping kampagner vises som billedannoncer øverst i Googles søgeresultat. Hvis en bruger søger på et bestemt produkt eller en produkttype, vises en karrusel med netop dette produkt fra forskellige forhandlere. Under hvert produktfoto vises en kort produktbeskrivelse, prisen på produktet samt forhandleren.




Google shopping


Google Shopping indbyder til at købe!


Med Google Shopping har brugerne mulighed for hurtigt at danne sig et overblik over de forhandlere der findes af den produkttype de lige har søgt på. I og med at prisen vises sammen med et produktfoto og en 2-linjers beskrivelse, foretager brugerne lyn-hurtigt en vurdering af forholdet mellem pris og produkt, inden de vælger det produkt de synes bedst om.  Alene af den grund er brugerne nu nået meget længere i købsprocessen end normalt, da de allerede har set både produkt og  pris og altså har gjort op med sig selv, om prisen er rimelig, inden de klikker sig videre ind på siden for det valgte produkt.





Hvordan fungerer Google Shopping kampagner?

Google shopping fungerer ved såkaldt PPC eller pay per click, akkurat ligesom det er tilfældet ved annoncering med Google Ads. Man betaler altså ikke for visninger, men kun når en bruger klikker sig ind på ens hjemmeside via ens Shopping annonce. Typisk oplever man ved Google Shopping en højere klikrate end ved andre annoceringsmuligheder. Ligeledes er de potentielle kunder der klikker sig ind på ens hjemmeside via Google Shopping også af bedre kvalitet, da de for det meste er købeklare. Google vælger hvilke annoncer, der skal vises, ud fra de produktattributter eller produktegenskaber, som tilføjes.



Google Shopping




Goggle Shopping


Regulær Google Ads vs. Google Shopping


Det er vigtigt at understrege, at Google Ads og Google Shopping ikke skal opfattes som to konkurrerende former for annoncering, hvor det er enten eller – tværtimod! Google Shopping kampagner fungerer markant anderledes end almindelig Google Ads, idet de specifikt går ind og målrettet viser lige præcis det produkt eller den type produkt, som brugeren har søgt på Google efter.
Google Shopping er derfor et must hvis man har en webshop med mange produkter pga. den automatiserede proces disse kampagner indeholder. I modsætning til Google Ads’ mere traditionelle søgeannoncer, indeholder Google Shopping annoncer et produktfoto som er i fokus, hvilket øjeblikkeligt giver brugeren en forstærket oplevelse af at shoppe.





Annoncer der konverterer

Med vores ekspertise opnår du et professionelt resultat når det gælder oprettelsen og implementeringen af Google Shopping. Vi har styr på alt det tekniske omkring automatisering af kampagnerne inkusive priser, lagerbeholdning, opdatering af nye varer i produktkataloget osv.

Opnå fordele med Google Shopping

  • Avanceret segmentering
  • Annoncér med retargeting
  • Fuld kontrol over dit markedsføringsbudget
  • Stor rækkevidde
  • Udvid dine salgskanaler
  • Målrettet og præcis markedsføring






Vælg din Google Shopping pakke

BASIC Google Shopping

1.000,-

Bestil nu
Populær

PRO Google Shopping

3.000,-

Bestil nu

STANDARD Google Shopping

2.000,-

Bestil nu

PREMIUM Google Shopping

4.500,-

Bestil nu

Inkluderet i alle pakker

  • Negative søgeord
  • Global annoncering
  • Opsætning af Merchant Center
  • Opsætning af Google Ads
  • Opsætning af Google Analytics
  • Synkronisering med webshop
  • Aut. opdatering af lagerbeholdning
  • Aut. opdatering af nye varer
  • Aut. opdatering af priser
  • Budgetkontrol
  • Rappoteringsværktøj
  • Månedlig rapport
  • Mail/ telefonsupport

Alle Google Shopping-pakker tegnes fortløbende for 6 måneder ad gangen og fornyes automatisk ved periodens udløb, indtil det opsiges.
Oprettelse på kr. 1.000,- tilføjes. Alle priser er angivet i DKK ekskl. moms



Følg vores arbejde og overvåg effektiviteten


ppc


Ved hjælp af vores rapporteringsværktøj, som tilpasses den enkelte kunde, kan du bl.a. se hvordan din kampagne præsterer. Du vil opleve en gennemsigtighed i vores arbejde og du får adgang til et lækkert og overskugeligt dashboard 24/7.

Få indsigt i dine data. Vi skjuler dem ikke 🙂


  • Overblik over annoncer
  • Overvåg trafikken
  • Klikrate
  • Eksponeringer
  • Antal konverteringer
  • Pris pr. konvertering
  • Konverteringsfrekvens
  • …og meget mere



Er du i tvivl om, hvilken Google Shopping-pakke du skal vælge?

Skriv eller ring til os på 71 96 99 90 og få en uforpligtende snak med en af vores annonceringsspecialister .



FAQ

Hvorfor betale opstartsgebyr?

Opstartsgebyret dækker udgifter til bl.a. oprettelse af Adwords, Analytics, My Business, Search console, annoncer, søgeordsanalyse mm.

Hvad er klikprisen på Google Shopping?

Klikprisen afhænger af konkurrencen på de enkelte søgeord. Jo flere der er om budet på et given søgeord, jo højere er klik-prisen. Denne udgift afregnes direkte til Google.