Fra på tirsdag, d.23 April, kan vi med glæde annoncere at vi trækker vores server WEB1 hjem til Danmark.

Servicevinduet kommer til at foregå henover natten og forventes at tage optil 6 timer alt i alt.

 

Fordele:

Den har hidtil lagt hos på en server i Tyskland hos Hetzner. Vi vælger at flytte det hjem til vores danske hosting center hos Global Connect, Stilling for at samle vores drift. 
Fordelene ved dette er blandt andet at vi kan fra onsdag glæde jer med at jeres web/mailhoteller kommer til at kører på nyere & bedre hardware. Heriblandt bedre CPU og SSD.

I kan som kunder på WEB1 derfor forvente at jeres Web- og Mail hoteller kommer til at køre bedre og endnu mere stabilt.

Udover bedre CPU og SSD, introducerer vi også ny teknologi. Serveren er opsat med LiteSpeed Webserver, der giver kanon performance.
Især websites bliver hurtigere, grundet LiteSpeed's teknologi. Vi vil senere skrive et indlæg om at du bør overveje at udskifte dit cache plugin med LiteSpeed Cache.

Google elsker hastighed, og det skal vi naturligvis hjælpe dig med!

 

Begrænset nedetid:

Vi flytter serveren, konto for konto. Det vil sige at det skal reelt kun give meget lidt nedetid for dig som kunde. Og man burde ikke opleve de helt store driftsforstyrrelser. Der annonceres dog alligevel forud for servicevinduet.

 

Ekstern navneserver:

Bruger du ekstern navneserver, skal du tirsdag d.23 april kl.21.30 skifte til denne IP adresse 195.242.130.11 for at undgå nede tid.

Den gamle server kører forward af web/mail trafik efter flytning. Så IP'en skal senest rettes d. 24 april om aftenen.

 

Vores navneserver:

Her skal du intet foretage, blot læne dig tilbage og afvente alting spiller.

 

Opdateringer:

I denne tråd kan du løbende holde dig orienteret om servicevinduet fra start til slut.

21.30: Migrering er påbegyndt
03.30: På baggrund af overførsels hastigheden fra Tyskland, forventer vi først at være færdige omkring kl 8. 
08.20: Migreringen er færdig.

 

Problemer?

Oplever du problemer her efter migreringen. Så kontakt supporten.

 

Bemærk:

Hvis du oplever problemer med at hente dine emails via POP3 eller IMAP ved brug af et ældre mailprogram, kan årsagen være, at programmet anvender en forældet version af SMTP-protokollen med SSL. Nærmere bestemt kan det skyldes brugen af en uddateret SSL CipherSuite, som ikke længere tilbyder en tilstrækkelig sikkerhed. Moderne sikkerhedsstandarder kræver opdaterede krypteringsmetoder for at beskytte dine data effektivt. Det anbefales at opgradere til nyere mailsoftware eller at sikre, at SSL/TLS-indstillingerne i dit nuværende program er opdateret til de nyeste standarder. 

Det betyder også du kan have problemer med at connecte til FTPS hvis dit FTP program/klient er for gammelt.



Tuesday, April 16, 2024

« Tilbage